Burgerzaken
De dienst burgerzaken houdt zich voornamelijk bezig met registratie van gegevens, aanvragen van sociale voordelen en het afleveren van documenten i.v.m. bevolking, burgerlijke stand, rijbewijzen en het strafregister.
De cel bevolking zorgt er voor dat alle persoonsgegevens van de burgers worden verwerkt en bewaard in het Rijksregister en dat juiste documenten worden afgeleverd.
De cel burgerlijke stand houdt zich bezig met alles wat betrekking heeft tot geboorten, huwelijken, echtscheidingen en overlijdens.
DIENSTVERLENING ENKEL OP AFSPRAAK
Alle gemeentelijke en OCMW-diensten werken ENKEL OP AFSPRAAK.
Maak je afspraak bij de dienst burgerzaken bij voorkeur online
Een nieuwe identiteitskaart, reispas of rijbewijs nodig? Van plan om te huwen? Vanaf nu is het mogelijk om online een afspraak te maken bij de dienst burgerzaken.
Met deze digitalisering wordt de toegankelijkheid van de gemeentelijke dienstverlening vereenvoudigd.
Wie niet over een internetverbinding beschikt, kan nog steeds afspreken via T 052 36 51 03 of aan het onthaal van GAC I (vrij toegankelijk tijdens de openingsuren).
Aan ons e-loket staan er geen wachtrijen. Je vindt er heel wat informatie en kan er verschillende documenten aanvragen: opwijk.be/thuisloket
Belangrijk
- Het onthaal is ook toegankelijk zonder afspraak.
- Respecteer het uur van je afspraak. Kom niet te vroeg of te laat.
Waar kan je ons bereiken?
GAC I
Marktstraat 55
1745 Opwijk- 052 36 51 03
- burgerzaken@opwijk.be
- https://afspraken.opwijk.be/