Het decreet Lokaal bestuur verplicht de gemeente om beslissingen op de website te publiceren. Het bestuur maakt hierbij wel een onderscheid tussen de beslissingen uit:
- openbare zittingen van gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn.
- gesloten zittingen van college van burgemeester en schepenen, vast bureau en bijzonder comité van de sociale dienst.
Bij de openbare zittingen zijn de besluitenlijst en alle individuele besluiten toegankelijk. Bij de besloten zittingen enkel de besluitenlijst.
Inzage
Heb je vragen over een bepaald besluit, dan kan je dit opvragen via bestuurszaken@opwijk.be. Eerst wordt de wetgeving Openbaarheid van bestuur toegepast en wordt het besluit al dan niet doorgestuurd (bv. het bevat commerciële gegevens, het betreft een lopende rechtzaak …).
Individuele beslissingen of beslissingen die aan de persoonlijke levenssfeer raken, vind je nooit terug in de raadpleegomgeving en zullen ook op vraag niet ter beschikking worden gesteld.
Niet meteen gevonden wat je zoekt? Contacteer de dienst Bestuurszaken via T 052 36 51 16 of E bestuurszaken@opwijk.be.