Nutsmaatschappijen en riolering
Waterleiding en riolering
DE WATERGROEP
Klantendienst Vlaams-Brabant
- Heb je vragen over de aanvraag van een nieuwe drinkwateraftakking, verhuis, keuring van een waterinstallatie of afvoer van afval- en regenwater… Neem dan een kijkje op www.dewatergroep.be.
- Ook informatie over de waterkwaliteit, een overzicht van de tarieven of mogelijke storingen in jouw buurt zijn terug te vinden op de website van De Watergroep.
- Een verhuizing kan je voortaan volledig digitaal afhandelen via de online klantenzone van De Watergroep via www.dewatergroep.be/klantenzone
De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning
T 02 238 96 99 (eveneens wachtdienst)
Contact www.dewatergroep.be/contact
Telefonisch bereikbaar van 8 tot 12 uur en van 12.30 tot 16.30 uur (uitgezonderd op donderdagvoormiddag).
Openingsuren: maandag, woensdag en vrijdag tussen 8 en 12 uur.
RIOPACT
Onze gemeente doet voor haar rioolbeheer een beroep op de expertise van Riopact, een samenwerking tussen drinkwaterbedrijf De Watergroep en waterzuiveringsbedrijf Aquafin.
Als rioolbeheerder zorgt Riopact voor het onderhoud en de verdere uitbouw van het rioleringsstelsel. Dit houdt onder meer volgende taken in:
- realiseren van rioolaansluitingen
- reinigen rioleringen
- reinigen straatkolken
- oplossen verzakkingen en verstoppingen t.g.v. problemen met het rioleringsstelsel
- aanleg en onderhoud pompstations
- aanleg en onderhoud individuele behandelingsinstallaties voor afvalwater (IBA's)
- aanleg nieuwe rioleringen en vervangen verouderde rioleringen
- opmaken hemelwaterplannen
- opmaken en bijwerken riooldatabank
- …
Waarvoor kan je als burger terecht bij Riopact?
- Een rioolaansluiting. Deze vraag je best 8 weken voor de start van de (ver)bouwwerken aan. Download hier het aanvraagformulier.
- Een verstopping van de riolering op het openbaar domein. Lees hier wat je moet doen wanneer je riolering verstopt zit.
- Niet-dringende problemen kan je melden via het contactformulier.
- Een dringend probleem? Bel naar T 02 238 96 99.
- Alle andere vragen met betrekking tot het rioleringsstelsel: neem een kijkje bij de veelgestelde vragen.
- Niet gevonden wat je zocht? Neem contact op met Riopact.
Vooruitgangstraat 189
1030 Brussel
Tv-distributie Opwijk
TELENET
Verlorenbroodstraat 122 b3
9820 Merelbeke
T 016 66 66 66
Tv- distributie Mazenzele
FLUVIUS
Gewestelijk kantoor:
Noordkustlaan 10
1700 Dilbeek
T 02 466 22 22
Inlichtingen: T 078 35 30 20
Storingen en defecten: T 078 35 34 33
Internet en telefonie
PROXIMUS
T 0800 22 800 Klantendienst residentieel
T 0800 22 500 Klantendienst zelfstandigen & KMO
T 0800 22 200 Klantendienst grote bedrijven
T 0800 91 434 Kabelbeschadigingen
Nieuwbouwprojecten
Klachten herbestrating
- T 0800 91 831
- E infra@proximus.com
TELENET
Verlorenbroodstraat 122 b3
9820 Merelbeke
T 0800 66 016
T 070 69 69 69
Klantendienst
Liersesteenweg 4
te 2800 Mechelen
T 016 66 66 66
Elektriciteit en gas
FLUVIUS
Industrielaan 2
9320 Erembodegem
Algemeen nummer: T 078 35 35 35
Storingen en defecten: T 078 35 35 00
Gasreuk: T 0800 65 065
Contactinformatie
Infrastructuur
GAC II
Ringlaan 20
1745 Opwijk- 052 36 51 05
- dienstinfrastructuur@opwijk.be
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00 (enkel op afspraak)
- Morgen open van 09:00 tot 12:00 (enkel op afspraak)