Meldingen en klachten

Meldingen of klachten voor onze gemeentelijke diensten

Heb je een vraag of een probleem vastgesteld op het openbaar domein van Opwijk? Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten, onze gemeentelijke diensten en medewerkers proberen zo snel mogelijk jouw melding of klacht te verhelpen.

Hoe een melding of klacht indienen?

  • Via het online formulier: voor een snelle registratie en verwerking van je melding of klacht maken we gebruik van een online platform. Dit maakt een efficiënte opvolging van je aanvraag mogelijk.Nadien ontvang je een bevestigingsmail. We houden je op de hoogte van zodra we meer nieuws hebben over je aanvraag. 
  • Mondeling aan het loket (registratie via formulier via onthaalmedewerker).
  • Schriftelijk per brief aan het college van burgemeester en schepenen, Ringlaan 20, 1745 Opwijk.

Meldingen of klachten waarvoor je niet bij je lokaal bestuur terecht kan

Op ons openbaar domein zijn ook externe diensten aanwezig. Maak hieronder je keuze over welk thema je iets wil melden, je komt dan direct bij de desbetreffende organisatie terecht.

Defecte straatlampenMelden van kapotte straatlampen
WespenverdelgingMelden van wespen- en hoornaarsnesten
Openbaar vervoerVragen of meldingen over Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn
Probleem gasMelden van een gasgeur of gaslek
Probleem elektriciteitMelden van een stroomonderbreking
Gewestwegen

Meldingen over het wegennet in Vlaanderen

Gewestwegen in Opwijk: Steenweg op Dendermonde (N47) – Steenweg op Vilvoorde (N211) – Steenweg op Aalst (N411))

RioleringDefect aan de riolering
DrinkwaterKwaliteitsmeldingen over geur, kleur of smaak van het drinkwater, verborgen lekken of klachten
Afvalophaling en containerparkMeldingen over afvalzakken

Wat gebeurt er met je melding of klacht?

Onze medewerkers gaan zo spoedig mogelijk aan de slag met jouw melding/klacht. Je krijgt uiteraard tijdig de nodige feedback:

  • Bij een melding ontvang je binnen 30 kalenderdagen een antwoord.
  • Bij een klacht ontvang je binnen 5 kalenderdagen na registratie van je klacht een bevestigingsmail met meer info (goede ontvangst – ontvankelijkheid – opgestarte klachtenprocedure). Is je klacht ontvankelijk, dan ontvang je een antwoord met de conclusies van het onderzoek binnen 45 kalenderdagen.

Het volledige proces van klachtenbehandeling vind je in het klachtenreglement.

Bedankt om ons op de hoogte te brengen. Samen gaan we voor een betere dienstverlening: jij als betrokken burger en wij als lokaal bestuur!

Niet tevreden

Ben je ontevreden  over  de  wijze  of  het  resultaat  van  de  klachtenbehandeling? Dan kan je een beroep doen op de Vlaamse Ombudsman via E ombudsman@opwijk.be.

Contact

Heb je een vraag en weet je niet onmiddellijk bij welke dienst je hiervoor terecht kan? Bel naar 052 36 51 11 of mail naar info@opwijk.be en we helpen je zo snel mogelijk verder!

Contactinformatie