Meldingen en klachten
Meldingen of klachten voor onze gemeentelijke diensten
Heb je een vraag of een probleem vastgesteld op het openbaar domein van Opwijk? Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten, onze gemeentelijke diensten en medewerkers proberen zo snel mogelijk jouw melding of klacht te verhelpen.
Hoe een melding of klacht indienen?
- Via het online formulier: voor een snelle registratie en verwerking van je melding of klacht maken we gebruik van een online platform. Dit maakt een efficiënte opvolging van je aanvraag mogelijk.Nadien ontvang je een bevestigingsmail. We houden je op de hoogte van zodra we meer nieuws hebben over je aanvraag.
- Mondeling aan het loket (registratie via formulier via onthaalmedewerker).
- Schriftelijk per brief aan het college van burgemeester en schepenen, Ringlaan 20, 1745 Opwijk.
Meldingen of klachten waarvoor je niet bij je lokaal bestuur terecht kan
Op ons openbaar domein zijn ook externe diensten aanwezig. Maak hieronder je keuze over welk thema je iets wil melden, je komt dan direct bij de desbetreffende organisatie terecht.
Defecte straatlampen | Melden van kapotte straatlampen |
Wespenverdelging | Melden van wespen- en hoornaarsnesten |
Openbaar vervoer | Vragen of meldingen over Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn |
Probleem gas | Melden van een gasgeur of gaslek |
Probleem elektriciteit | Melden van een stroomonderbreking |
Gewestwegen | Meldingen over het wegennet in Vlaanderen Gewestwegen in Opwijk: Steenweg op Dendermonde (N47) – Steenweg op Vilvoorde (N211) – Steenweg op Aalst (N411)) |
Riolering | Defect aan de riolering |
Drinkwater | Kwaliteitsmeldingen over geur, kleur of smaak van het drinkwater, verborgen lekken of klachten |
Afvalophaling en containerpark | Meldingen over afvalzakken |
Wat gebeurt er met je melding of klacht?
Onze medewerkers gaan zo spoedig mogelijk aan de slag met jouw melding/klacht. Je krijgt uiteraard tijdig de nodige feedback:
- Bij een melding ontvang je binnen 30 kalenderdagen een antwoord.
- Bij een klacht ontvang je binnen 5 kalenderdagen na registratie van je klacht een bevestigingsmail met meer info (goede ontvangst – ontvankelijkheid – opgestarte klachtenprocedure). Is je klacht ontvankelijk, dan ontvang je een antwoord met de conclusies van het onderzoek binnen 45 kalenderdagen.
Het volledige proces van klachtenbehandeling vind je in het klachtenreglement.
Bedankt om ons op de hoogte te brengen. Samen gaan we voor een betere dienstverlening: jij als betrokken burger en wij als lokaal bestuur!
Niet tevreden
Ben je ontevreden over de wijze of het resultaat van de klachtenbehandeling? Dan kan je een beroep doen op de Vlaamse Ombudsman via E ombudsman@opwijk.be.
Contact
Heb je een vraag en weet je niet onmiddellijk bij welke dienst je hiervoor terecht kan? Bel naar 052 36 51 11 of mail naar info@opwijk.be en we helpen je zo snel mogelijk verder!
Contactinformatie
Onthaal
GAC I
Marktstraat 55
1745 Opwijk- 052 36 51 11
- onthaal@opwijk.be
Openingsuren
- Vandaag gesloten
- Morgen gesloten